مدیرعامل سازمان آتش نشانی سیرجان نسبت به وقوع حوادث تلخ ناشی از شنا کردن در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در فصل گرما هشدار داد.

آتش پاد سوم رضا یوسفی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد، گرمی هوا و استفاده از خنکای آب از جمله مواردی است که موجب شده افراد بسیاری به دریا، سد‌ها، رودخانه‌ها و استخر‌های کشاورزی پناه ببرند، موضوعی که در صورت بی توجهی به نکات ایمنی و مکان‌هایی که برای شنا کردن مناسب نیستند ، حوادث مرگباری را رقم بزند.

او بیان  کرد: خطر سقوط و غرق شدگی در استخر‌های پلیمری در مقایسه با دیگر استخر‌ها بیشتر است؛ زیرا پوشش‌های ژئو ممبران، حالتی شبیه پلاستیک فشرده دارند و خیلی لغزنده هستند، به این ترتیب اگر کسی در استخر سقوط کند، نمی‌تواند از روی این ورق‌های لیز، خودش را به بیرون استخر کشانده و جانش را نجات دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان بیان تصریح کرد: این استخر‌ها به صورتی ساخته می‌شوند که بر خلاف استخر‌های سیمانی، نه پله‌ای دارند که بتوان از آن‌ها خارج شد و نه لبه‌ای دارند که بتوان از آن یاری جست، تا رسیدن کمک و نیرو‌های امدادی خود را روی آب نگه داشت.

او با بیان اینکه استخر‌های کشاورزی به هیچ وجه برای شنا مناسب نیستند، افزود: دارندگان استخر‌های کشاورزی موظف به نصب تابلو شنا ممنوع در پیرامون استخر هستند و تمامی استخر‌های کشاورزی باید فنس کشی مناسب داشته و به نردبان نجات استاندارد به تعداد کافی مجهز باشند تا در زمان نیاز به سرعت از آن استفاده شود.

یوسفی توصیه کرد: کشاورزان و تمامی بهره برداران از استخر‌های آب کشاورزی فن شنا را بیاموزند و از وسایل ایمنی مانند جلیقه نجات استفاده  کنند و  آن ها را در دسترس داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.